Pressmeddelande -
Elitfönster rullar ut nytt reklamkoncept: "Om och om igen"
Elitfönster, Sveriges ledande fönstertillverkare presenterar nu sitt nya reklamkoncept: "Om och Om igen". Det nya konceptet bygger vidare på det framgångsrika konceptet "Bäst i test" och syftar till att skapa en kommunikativ sammanhållning inom organisationen och ut mot marknaden för att ytterligare förstärka varumärket.
Tanken bakom konceptet
Det nya konceptet "Om och om igen", framtaget av Göteborgsbyrån Business and Emotions, bygger på två betydelser av ordet "om". Dels det hypotetiska och föreställande ’’Om:et’’. Att Elitfönster täcker alla tänkbara (och otänkbara) behov och förebygger de situationer som kan (och tänkas kan) uppstå innanför eller utanför ett fönster. Det andra ’’Om:et’’ representerar det upprepande och kontinuerliga – att Elitfönster producerar, levererar och garanterar högsta kvalitet – gång på gång, år efter år.
’’Om och om igen" är ett enkelt och flexibelt koncept som hjälper Elitfönster att bygga igenkänning och intresse för hela deras produktkatalog. Ett verktyg som kan fylla varumärket med känsla och stärka deras position som marknadsledare inom fönsterindustrin, säger Peter Karlsson, VD och kreativ chef på Business & Emotions.
Konceptet är redan live
Den första kampanjen med det nya konceptet smyglanserades redan under vecka 8. Utöver basen med digital kommunikation i sociala medier kompletteras kampanjen med Display- och Youtube-annonsering i syfte att ytterliga förstärka kommunikationen. Kampanjen innefattar även radioreklam i flertalet av Viaplays kanaler.
"Vårt nya koncept är en perfekt kombination av effektivitet och flexibilitet, vilket låter oss nå våra kunder på ett mer dynamiskt och engagerande sätt. Genom detta stärker vi inte bara vårt varumärke, utan vi skapar också nya tillväxtmöjligheter och långsiktiga kundrelationer" säger Emma Kikson, marknadschef på Elitfönster.
Relaterade länkar
Ämnen
Kategorier
Regioner
Elitfönster AB är Sveriges ledande fönstertillverkare med cirka 1 000 anställda och finns representerat över hela Sverige. Sedan 2004 är vi en del av Inwido, Europas ledande fönsterkoncern. Inwido består av 35 affärsenheter med cirka 4 700 anställda i tolv länder. 2024 omsatte koncernen 8.8 miljarder kronor med en operationell EBITA-marginal på 10.8 procent